انتشار فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین 

  مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین، از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین خبر داد.

 محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: این جشنواره با هدف توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی،   تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه‌ها، تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره، ایجاد فرصت نقش آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ای دغدغه‌مند، شناسایی افراد رسانه‌ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه‌های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جریان سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکار‌ها برگزار می‌شود.

کشاورز افزود: شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ستاورد‌های انقلتب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام،   امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزند آوری، سبک زندگی ایرانی/ اسلامی، رسانه و گروه‌های جهادی، انتخابات، حضور حداکثری، امنیت ملی، آب و مدیریت مصرف و  قزوین شناسی  گردشگری و طبیعت، فرهیختگان و سرآمدان، تاریخ از  محور‌های جشنواره است.

وی، بخش‌ها و قالب‌های جشنواره را گزارش خبری، گزارش تحلیلی - تحقیقی،   مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست بیان کرد.

شرایط ارسال آثار مکتوب، طرح‌های گرافیکی.

آثار گزارش خبری، تحقیقی و تحلیلی (مصاحبه، یادداشت و سرمقاله و تیتر جهت ارسال باید در قالب فایل word و صرفا با پسوند doc یا docx در فرم ارسال بارگذاری شوند.

تبصره: فایل آثار مکتوب با فونت Bnazanin و سایز قلم ۱۴ در حداکثر حجم ۱۰ مگابایت تهیه و ارسال شود.

آثار اینفوگرافی و پوستر میباست با فرمت pdf یا jpg و حداکثر حجم ۲۰ مگابایت بارگذاری شوند.

شرایط ارسال آثار به صورت عکس

عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی، مونوکروم یا سیاه و سفید بوده و با هر قالبی ثبت شده باشد، اما در نهایت باید به صورت یک فایل

jpg (اندازه ضلع بزرگ آن حداقل

Pixel ۱۵۰۰ در عکس‌های افقی= Width ۱۵۰۰ Pixel و در عکس‌های عمودی Height

=pixel۱۵۰۰) ارسال شوند و با حجم حداکثر ۱۰ مگابایت برای تک عکس بارگذاری شوند.

لطفاً i.p.d عکس‌ها را تغییر ندهید و با همان رزولوشن خروجی دوربین ارسال فرماییدبنابر تشخیص هیأت داوران عکس‌هایی که ویرایش اثر با سیستم‌های نرم افزاری، بیش از حد متعارف باشد پذیرفته نخواهند شد.

شرایط ارسال آثار گزارش ویدیویی، مستند و برنامه سازی تلویزیونی

آثار مستند، گزارش ویدیویی و برنامهسازی تلویزیونی با فرمت ۴mp بارگذاری شوند. حداکثر حجم قابل بارگذاری در بخش‌های ذکر شده ۴۰ مگابایت است. در صورتی که نیاز به ارسال اثر با حجم بیشتر وجود داشت میتوانید فایل‌های خود را حداکثر تا حجم ۴۰۰ مگابایت در وب سایت‌های رایگان آپلود فایل، آپلود نموده و لینک دانلود مربوط به اثر را ارسال نمایید.

توجه: (جهت آپلود می‌توانید از سایت‌های رایگانی مثل صندوق بیان، پیکوفایل، یوآپلود و ... استفاده نمایید)

تبصره: به فایل‌های با حجم بیشتر از ۴۰۰ مگابایت ترتیب اثر داده نخواهد شد و به بخش داوری راه پیدا نخواهند نمود.

آثاری که به صورت گروهی تهیه شده باشند فرد ارسال کننده اثر باید علاوه بر درج نام دیگر همکاران خود در تهیه اثر، مسئولیت خود در تولید اثر را هم هنگام ارسال اثر برای دبیرخانه جشنواره ذکر کند.

شرایط ارسال آثار پادکست و برنامه سازی رادیویی.

فایل پادکست باید با فرمت MP ۳ و حداکثر حجم ۳۰ مگابایت در قسمت ارسال شود. آثاری که به صورت گروهی تهیه شده باشند فرد ارسال کننده اثر باید علاوه بر درج نام دیگر همکاران خود در تهیه اثر، مسئولیت خود در تولید اثر را هم هنگام ارسال اثر برای دبیرخانه جشنواره ذکر کند.

بخش‌های ویژه جشنواره؛

*بخش ویژه دانشجویی

این بخش شامل نشریات دانشجویی است که با مجوز رسمی از نهاد‌های متولی دانشگاه انتشار یافته است.

در بخش ویژه نشریات دانشجویی الزم است حداقل ۲ شماره از نشریه دانشجویی در قالب یک فایل zip یا rar با حداکثر حجم ۳۰

مگابایت در سایت ارسال آثار بارگذاری شود.

تبصره: تنوع سرویس، درصد محتوای تولیدی به کل محتوای نشریه، بررسی فرمی و فنی نشریه و تعداد اعضای هیأت تحریریه در نشریه دانشجویی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

*رشته توییت موضوعی-تحقیقی

این بخش ویژه فعالان در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر متن مانند توئیتر، تردز و ویراستی است.

علاقه مندان می‌توانند رشته توئیت‌های موضوعی یا تحقیقی خود را در قالب یک فایل با فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت

ارسال کنند. تعداد رشته‌های مجاز به ارسال از طرف هر شخص (۵ رشته و پنج اثر است).

*منبر‌های مجازی

این بخش مربوط به آیتمسازی روحانیونی است که در حوزه رسانه فعالیت دارند.

محتوای تولید شده برای شرکت در بخش ویژه منبر‌های مجازی میتواند در رسانه ها، فضای مجازی شخصی یا غیرشخصی شرکت کننده منتشر شده باشد. برای شرکت در این بخش لازم است حداقل ۳ آیتم ساخته شده با فرمت MP ۴ یا MP ۳ از برنامه‌های تولید شده توسط شرکت کننده روحانی در قالب یک فایل zip یا rar ارسال شود.

نحوه ثبت نام و مهلت ارسال آثار:

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا به آدرس دبیرخانه: قزوین، شهرک کوثر، خ. شهید رجبعلی (اندیشه)، نبش خ. ابوذر جنوبی، پ ۹، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال نمایند. تلفن دبیرخانه: ۰۲۸۳۳۷۸۵۱۰۰

 حتماً به همراه هر اثر اطلاعات لازم شامل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، نام رسانه، آدرس، نام اثر تیتر قالب و محور ارسال گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.